Šeit atradīsi mācību stundu saturisko plānojumu 6. klasei 2023./2024. m. g.


Mūsu mācību grāmata ir Lielvārda izdotā Ilzes Frances un Guntas Lāces Matemātika 6. klasei.

Saites iekrāsotas zilā krāsā.

Attēli, kas izmantoti materiālos, ir no soma.lv un maconis.zvaigzne.lv

2_25., 26. (2., 3.) stunda

(6.a - 08.11.; 6.b - 06.11.; 6.c - 06.11.)

Gatavošanās pārbaudes darbam

2_24. (1.) stunda

(6.a - 08.11.; 6.b - 06.11.; 6.c - 06.11.)

SR: uzraksta daļu kā divu daļu reizinājumu vai dalījumu

    • trenējas veidot vienādības ar parastajām daļām un jauktiem skaitļiem


    7.11. stundas nenotiek - ekskursija

2_23. (6.) stunda

(6.a - 03.11.; 6.b - 03.11.; 6.c - 03.11.)

SR: aprēķina izteiksmes vērtību

    • trenējas izteiksmes vērtību aprēķināšanā. Iekļauta reizināšana, dalīšana un kāpināšana

2_22. (5.) stunda

(6.a - 03.11.; 6.b - 03.11.; 6.c - 02.11.)

SR: kāpina daļu un jauktu skaitli kvadrātā un kubā

    • mācāmies kāpināt daļas

2_21. (4.) stunda

(6.a - 02.11.; 6.b - 02.11.; 6.c - 02.11.)

SR: pārliecinoši dala daļas, jauktus skaitļus un veselu skaitli

    • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes dalīt parastās daļas un  jauktus skaitļus

2_20. (3.) stunda

(6.a - 01.11.; 6.b - 31.10.; 6.c - 01.11.)

SR: dala veselu skaitli ar parasto daļu un jauktu skaitli


2_19. (2.) stunda

(6.a - 01.11.; 6.b - 31.10.; 6.c - 01.11.)

SR: dala parasto daļu un jauktu skaitli ar veselu skaitli 

    • mācāmies dalīt parasto daļu un jauktu skaitli ar veselu skaitli:  WorksheetWorks.com

2_18. (1.) stunda

(6.a - 31.10.; 6.b - 30.10.; 6.c - 30.10.)

SR: dala daļu ar daļu vai jauktu skaitli

    • Analizējam kļūdas MPD par daļu reizināšanu
    • Iepazīstamies ar mapju izvērtēšanas rezultātiem
    • patstāvīgi pilda piemērus:  WorksheetWorks.com
    • ik pa laikam salīdzina iegūtos rezultātus

Brīvlaiks no 23.10. - 27.10.

2_17. (6.) stunda

(6.a - 20.10.; 6.b - 20.10.; 6.c - 20.10.)

SR: dala jauktu skaitli ar parasto daļu; dala parasto daļu ar jauktu skaitli

    • mācāmies dalīt jauktu skaitli ar parasto daļu un parasto daļu ar jauktu skaitli:  WorksheetWorks.com
    • patstāvīgi pilda piemērus,  salīdzina iegūtos rezultātus

2_16. (5.) stunda

(6.a - 20.10.; 6.b - 20.10.; 6.c - 19.10.)

SR: dala jauktu skaitli ar jauktu skaitli

    • patstāvīgi pilda piemērus, salīdzina iegūtos rezultātus


2_15. (4.) stunda

(6.a - 19.10.; 6.b - 19.10.; 6.c - 19.10.)

SR: dala parasto daļu ar parasto daļu

  • patstāvīgi pilda piemērus, salīdzina iegūtos rezultātus

2_14. (3.) stunda

(6.a - 18.10.; 6.b - 17.10.; 6.c - 18.10.)

SR: nosauc dotai daļai apgrieztu daļu

    • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes reizināt parastās daļas un jauktus skaitļus
  • iepazīstas ar jēdzienu apgriezts skaitlis, nosauc dotai daļai apgrieztu daļu

2_13. (2.) stunda

(6.a - 18.10.; 6.b - 17.10.; 6.c - 18.10.)

SR: aprēķina izteiksmes vērtību

  • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes reizināt parasto daļu ar parasto daļu un jauktu skaitli ar jauktu skaitli

  • risina piemērus ar vairākām reizināšanas darbībām

2_12. (1.) stunda

(6.a - 17.10.; 6.b - 16.10.; 6.c - 16.10.)

SR: gūst priekšstatu par daļu reizinājuma attēlošanu uz skaitļu ass

Treniņam: Par_dalu_reizin_dal_Lude.pdf


2_11. (6.) stunda

(6.a - 13.10.; 6.b - 13.10.; 6.c - 13.10.)

SR: reizina jauktu skaitli ar jauktu skaitli

  • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes reizināt jauktu skaitli ar veselu skaitli

  • mācāmies reizināt parasto daļu ar parasto daļu, saīsinot reizinājumu
  • patstāvīgi pilda piemērus: WorksheetWorks.com

(95) Jauktu daļu reizināšana - YouTube

2_10. (5.) stunda

(6.a - 13.10.; 6.b - 13.10.; 6.c - 12.10.)

SR: reizina parasto daļu ar parasto daļu

  • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes reizināt jauktu skaitli ar veselu skaitli

  • mācāmies reizināt parasto daļu ar parasto daļu, saīsinot reizinājumu
  • patstāvīgi pilda piemērus:  WorksheetWorks.com

2_8.,9. (3.,4.) stunda

(6.a - 11.10., 12.10.; 6.b - 12.10.; 6.c - 12.10.)

SR: reizina jauktu skaitli ar veselu skaitli

  • Kopīgi izpildām dažus piemērus

  • Skolēni patstāvīgi risina piemērus, ik pa laikam salīdzinām rezultātus:  Dalas_reizin_ar_veselu.pdf

6.b un 6.c daļa no stundas veltīta skolas somas izrādei

2_7. (2.) stunda

(6.a - 11.10.; 6.b - 10.10.; 6.c - 11.10.)

SR: attēlo jaukta skaitļa reizināšanu ar veselu skaitli

  • MPD (vērtējums procentos) - tiek pārbaudītas skolēnu prasmes reizināt parasto daļu ar veselu skaitli

  • Skolēni patstāvīgi veic praktisko darbu: attēlot jaukta skaitļa un vesela skaitļa reizinājumu; uzrakstīt soļus, kā veikt reizināšanu, neizmantojot aplicēšanu

2_6. (1.) stunda

(6.a - 10.10.; 6.b - 09.10.; 6.c - 09.10.)

SR: veic pārbaudes darba rezultātu pašizvērtēšanu 

  • Pārrunājam rezultātus, kā gatavojās pārbaudes darbam.
  • Pārrunājam raksturīgās kļūdas
  • Pārrunājam to uzdevumu risinājumus, ar kuriem gājis visgrūtāk
  • Skolēni individuāli iepazīstas ar kļūdām un aizpilda izvērtējumu tabula, uzraksta, ko vajadzētu darīt, lai nākošreiz vērtējums būtu labāks: 1PD_6kl_kludu_analize.pdf

2_5. (6.) stunda

(6.a - 06.10.; 6.b - 06.10.; 6.c - 06.10.)

SR:  saīsina reizinājumu

  • Kopīgi atrisinam dažus piemērus, kuros saīsina reizinājumu
  • Skolēni risina piemērus, ik pa laikam salīdzinām rezultātus

2_4. (5.) stunda

(6.a - 05.10.; 6.b - 05.10.; 6.c - 05.10.)

SR: reizina parasto daļu ar veselu skaitli, vispirms veicot saīsināšanu

  • Kopīgi risinām piemērus, kuros vispirms saīsinām reizinājumu un tad reizinām

2_3. (4.) stunda

(6.a - 05.10.; 6.b - 05.10.; 6.c - 05.10.)

SR: reizina parasto daļu ar veselu skaitli

  • Izstāsta, kā veikt parastās daļas reizināšanu ar veselu skaitli, neveidojot aplikāciju

2_2. (3.) stunda

(6.a - 04.10.; 6.b - 03.10.; 6.c - 04.10.)

SR: attēlo parastās daļas reizināšanu ar veselu skaitli

  • Veic praktisko darbu (aplikāciju veidā) attēlojot  reizināšanas rezultātus, pieraksta izteiksmes veidā 
  • Izstāsta, kā veikt parastās daļas reizināšanu ar veselu skaitli, neveidojot aplikāciju

2_1. (2.) stunda

(6.a - 04.10.; 6.b - 03.10.; 6.c - 04.10.)

SR: veic parastās daļas pārveidojumus

  • Pārrunājam iepriekš apgūto par parastajām daļām: kā attēlo, kā pieraksta, ko rāda skaitītājs, ko saucējs; kā saīsina, paplašina parasto daļu; kādus skaitļus sauc par īstām, neīstām daļām un kādus par jauktiem skaitļiem, kā pārveidot jauktus skaitļus par neīstu daļu un kā izslēgt veselos
WorksheetWorks_saisinas_1lpp-3.pdf

WorksheetWorks_vesela_izsl_1lpp.pdf


Atgādne, kas veidota no Menču grāmatas Matemātika 5. klasei:  Atgadne_dalu_veidi_parveidojumi.pdf

1_25. (1.) stunda

(6.a - 03.10.; 6.b - 02.10.; 6.c - 02.10.)

Pārbaudes darbs: Lielumu attiecība. Proporcionāli lielumi

1_24. (6.) stunda

(6.a - 29.09.; 6.b - 29.09.; 6.c - 29.09.)

SR: pārliecinoši risina dažādus apgūtās tēmas uzdevumus


Skolēni risina soma.lv viedgrāmatas uzdevumus

1_22., 23. (4., 5.) stunda

(6.a - 28.09., 29.09.; 6.b - 28.09., 29.09.; 6.c - 28.09.)

SR: veic apgūtā pašizvērtējumu, risinot dažādus tēmas uzdevumus; saprot, kas vēl jāmācās

1_21. (3.) stunda

(6.a - 27.09.; 6.b - 26.09.; 6.c - 27.09.)

SR: risina praktiska satura uzdevumus ar apgriezti proporcionāliem lielumiem

1_20. (2.) stunda

(6.a - 27.09.; 6.b - 26.09.; 6.c - 27.09.)

SR: zīmē vienkārša objekta plānu atbilstoši dotajam mērogam

  • Pārrunājam, kā uzzīmēt dotā objekta plānu, ja zināms mērogs un objekta izmēri dabā
  • Vienojamies par piemērotu mērogu klasē esošo priekšmetu plāna zīmēšanai
  • Veic praktisko darbu, veicot mārījumus un zīmējot plānus izvēlētajām telpām, priekšmetiem

1_19. (1.) stunda

(6.a - 26.09.; 6.b - 25.09.; 6.c - 25.09.)

SR: pārliecinās par to, cik labi apgūta tēma, patstāvīgi risinot uzdevumus


1_18. (6.) stunda

(6.b - 22.09.)

SR: aprēķina nezināmos proporcijas lielumus sadzīviska satura uzdevumos, izveidojot un aizpildot tabulu


  • Risina uzdevumus no mācību grāmatas: 44. (22.), 45., 47., 48.

1_15. (5.) stunda

(6.a - 22.09.; 6.b - 22.09.)

SR: lieto skalas veidā uzdotu mērogu, noskaidrojot izmēru kartē vai dabā

  • Kopīgi risinām uzdevumu no mācību grāmatas 65. (32.), risinājumu noformējot tabulā
  • Skolēni izvēlas kartes, kurās mērogs dots skalas veidā, izvēlas maršrutu un aprēķina šī maršruta garumu dabā. Pierakstu un aprēķinus veicam tabulās.

1_16. (4.) stunda

(6.a - 22.09.; 6.b - 21.09.; 6.c - 22.09.)

SR: aprēķina nezināmos proporcijas lielumus sadzīviska satura uzdevumos, izveidojot un aizpildot tabulu

  • Pārrunājam un risinām sadzīviska satura uzdevumus ar proporcionāliem lielumiem, risinājumu noformējot tabulās. Uzdevumi: Uzd_proporcionali_lielumi.pdf

PS: 6.a un 6.c 21.09. ekskursijā

1_15. (3.) stunda

(6.a - 20.09.; 6.b - 19.09.; 6.c - 20.09.)

SR: aprēķina nezināmos tieši proporcionālos lielumus sadzīviska satura uzdevumos

  • Pildām uzdevumus no mācību grāmatas  41. (21.), 42., 43.

1_14. (2.) stunda 

(6.a - 20.09.; 6.b - 19.09.; 6.c - 20.09.)

SR: nosaka, vai dotie lielumi ir tieši proporcionāli vai apgriezti proporcionāli lielumi


  • Iepazīstamies ar jēdzieniem proporcionāli lielumi, tieši proporcionāli lielumi, apgriezti proporcionāli lielumi. Mācību grāmata 16. lpp.
  • Pārrunājam un pildām uzdevumus no mācību grāmatas: 28., 29., 30. (18.)

1_13. (1.) stunda 

(6.a - 19.09.; 6.b - 18.09.; 6.c - 18.09.)

SR: aprēķina attālumu kartē, ja zināms attālums dabā un mērogs

  • Pārrunājam kļūdas patstāvīgajos darbos (MPD) un praktiskajā darbā
  • Atkārtojam garuma mērvienību pārveidošanu
  • Apreiķina attālumu kartē vai plānā, ja zināms attālums dabā un mērogs kā divu lielumu attiecība

1_12. (6.) stunda

(6.a - 15.09.; 6.b - 15.09.; 6.c - 15.09.)

SR: trenējas aprēķināt attālumu dabā, izmantojot dažādas kartes


Papilduzdevumi no J. Menču grāmatas: 21.27. (86.), 21.29. 

1_10, 11. (4.,5.) stunda

(6.a - 14.09., 15.09.; 6.b - 14.09., 15. 09.; 6.c - 14.09., 15.09.)

SR: lieto mērogu kā divu lielumu attiecību, noskaidrojot izmēru dabā

  • Kopā risinām uzdevumus no MG 66., 67. (33.).
  • Skolēni patstāvīgi risina uzdevumus no MG 64.(32.), 61., 62., 63. (31.). Pārrunājam un salīdzinām.


1_9. (3.) stunda

(6.a - 13.09.; 6.b - 13.09.; 6.c - 13.09.)

SR: iepazīstas ar jēdzienu Mērogs un tā pieraksta veidiem


  • Pārrunājam, kas ir mērogs, kā to pieraksta, attēlo, kā to paskaidrot, kā risināt uzdevumus, veidojam konspektu (skolēniem iedoti pa vienam attēlam, ielīmēšanai pierakstos): Merogs_1st.pptx

Attēli konspektam: Kartes_min_attels.pdf

1_8. (2.) stunda

(6.a - 13.09.; 6.b - 12.09.; 6.c - 13.09.)

SR: sadala nogriezni norādītajās attiecībās

  • Skolēni izpilda MPD (vērtējums procentos). Tiek pārbaudīts, vai skolēni prot pierakstīt attiecību 3 dažādos veidos, māk paskaidrot divu skaitļu attiecību (pirmais skaitlis ... reizes lielāks (mazāks) nekā otrais skaitlis), māk risināt praktiska satura uzdevumu, risinājumu noformējot tabulā

  • Tikai 6. c - kopā izpildām  uzdevumu no J.Menču mācību grāmatas 6. klasei (Agāds Zvaigzne ABC,  2009.) 21.32.

  • Mācāmies sadalīt nogriezni norādītajā attiecībā (noskaidro, cik vienādos vienības nogriežņos jāsadala dotais nogrieznis; cik cm garš ir vienības nogrieznis jeb vienības vērtību; sadala nogriezni)
  • Pildām uzdevumus no mācību grāmatas: 23., 24., 25.(14.)  Lielumu attiecība. Lielvards.lv
Papilduzdevumi (6. b pilda 3. stundā): 21.24.(86.), 21.25., 21.29., 22.1. (87.) no J.Menču mācību grāmatas 6. klasei (Agāds Zvaigzne ABC,  2009.) 

  Mācību grāmata vietnē maconis.zvaigzne.lv

1_7. (1.) stunda

(6.a - 12.09.; 6.b - 11.09.; 6.c - 11.09.)

SR: risina praktiska satura uzdevumus ar lieluma attiecību, ja zināms kopīgais daudzums

  • Atsaucam atmiņā iepriekš mācīto: ko varam pateikt par  piemēru 7 : 21
  • Salīdzinam mājas darbu (6.a un 6.b)
  • Trenējamies risināt situāciju uzdevumus, kuros dota lielumu attiecība un ir zināms kopīgais daudzums,  pildot uzdevumu no J.Menču mācību grāmatas 6. klasei (Agāds Zvaigzne ABC,  2009.) 21.19., 21.22.,  21.23., 21.24.

  • 6. a klasei - evakuācija un papildstunda

    J. Menču mācību grāmata:  Mācību grāmata vietnē maconis.zvaigzne.lv


    1_6. stunda

    (6.a - 8.09.; 6.b - 8.09.; 6.c - 8.09.)

    SR: risina praktiska satura uzdevumus ar lieluma attiecību, ja zināms kopīgais daudzums

    • Kopā risinām uzdevumu no MG 19. (13.). Mācāmies kā soli pa solim pierakstīt uzdevuma risinājumu tabulas veidā
    • Skolēni patstāvīgi risina uzdevumus no mācību grāmatas 20., 21. (14.). Pārrunājam, kā rēķināja, kā pierakstīja, kā uzrakstīt atbildi

    Papilduzdevumi no MG 7., 13., 9., 10. (11.)

    PS: 6. b klasei jāizpilda un 6.a klasei mājās jāpabeidz 21.uzd.

    1_5. stunda

    (6.a - 8.09.; 6.b - 8.09.; 6.c - 7.09.)

    SR: pierakstīt lielumu attiecību trīs veidos; risina praktiska satura uzdevumus par lieluma attiecību, atbilstoši noformē uzdevuma risinājumu

    • Pārrunājam, kur varētu būt redzēts pieraksts 1 : 10 un kā to saprast (rezultāts futbola spēlē, mērogs kartē, uzraksts uz sīrupa pudeles kādās attiecībās jāsamaisa sīrups un ūdens)
    • Pārrunājam un izpildam  mācību grāmatas uzdevumus: 1., 2., 3., 5., 6 (10.) Pievēršu uzmanību, ka uz pirmo skaitli attiecībā norāda pirmais minētais lielums tekstā
    • Novērtējam, cik labi esam apguvuši lielumu attiecību pierakstu, pierakstos iezīmējot kādu no emociju apļiem (viss pareizi - smaidīgs; dažas kļūdas - domīgs, trīs un vairāk kļūdas - bēdīgs)


    1_4. stunda

    (6.a - 7.09.; 6.b - 7.09.; 6.c - 7.09.)

    SR: gūst priekšstatu un izpratni par lielumu attiecību, pierakstīt lielumu attiecību trīs veidos

    Noskatīsimies Tavaklase.lv stundu: Lielumu attiecība. Tavaklase.lv

    Pildam video uzdotos uzdevumus un pārrunājam tos


    PS: 6.a, 6.b tikām līdz video 13:43 (trīs lielumu attiecība)

    1_3. stunda

    (6.a - 6.09.; 6.b - 5.09.; 6.c - 6.09.)


     1. Salīdzinām un pārrunājam veiktos monitoringa darba uzdevumus 

    2. Aizpildam anketu: anketa_mg_sakumam.pdf



    1_2. stunda 

    (6.a - 6.09.; 6.b - 5.09.; 6.c - 6.09.)

     Pārbaudām savas pamatprasmes matemātikā, veicot uzdevumus:  Ievaddarbs_23_24_6kl.pdf


    1_1. stunda - Kā mācīsimies 2023./2024.
    (6.a - 5.09.; 6.b - 4.09.; 6.c - 4.09.)

    1. Iepazīstamies ar svarīgāko mācību gadu uzsākot: