Šeit atradīsi turpinājumu mācību stundu saturiskajam plānojumam 6. klasei, kas

regulāri tiks papildināts ar plānoto nākamajām stundām un tiks koriģēts atbilstoši stundās pagūtajam (no 8.11.).

Atbalsta materiāls: decimāldaļu reizināšana un dalīšana

Atbalsts_decimaldalu_reizin_dalis_2023.pdf

11.12. - 15.12. (6.a un 6. c)

1., 2. SR: izveido pārskatu par darbībām ar decimāldaļām

  • izveidojam tabulu ar piemēriem darbībām ar decimāldaļām, pārrunājam kopīgo un atšķirīgo
  • iepazīstas ar SR tabulu pārbaudes darbam SR6_decimald_reizin_dalis_2023.pdf
  • skolēni veido pārskatu (špikeri) bez piemēriem, ko izmantot pārbaudes darbā
  • grupās iepazīstas ar klases biedru izveidoto pārskatu, iesaka uzlabojumus
  • mājās izveido uzlaboto pārskatu

3. SR: pārliecinoši risina piemērus un izteiksmes ar decimāldaļām

4. SR: risina teksta uzdevumus, kuros jāizpilda darbības ar decimāldaļām

5. SR: risina PD parauguzdevumus, izvērtējot gatavību PD

6. PD

4_13. (5.) stunda

(6.a - 07.12.; 6.b - 8.12., 6.c - 07.12.)

SR: saskaita un atņem decimāldaļas (atkārtojums no 5. klases)

    • atkārtojam kā saskaita un atņem decimāldaļas (komats zem komata)
    • risinām uzdevumus no Menču grāmatas: 20.4., 205. (81.), 20.12., 20.13., 20.14. (82.)

4_12. (4.) stunda

(6.a - 06.12.; 6.b - 7.12., 6.c - 06.12.)

SR: dala decimāldaļu ar decimāldaļu

    • mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu:

  1. paplašina vienu no skaitļiem tā, lai abos skaitļos ir vienāds ciparu skaits aiz komata; uzraksta skaitļus bez komata un izdala
  2. saskaita, cik soļos doto skaitli izdala, aiz tik cipariem liek komatu rezultātā

    • risinām uzdevumus MG: 36.(111.), 37., 38. (1102.)

4_11. (3.) stunda

(6.a - 06.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 06.12.)

SR: dala decimāldaļu ar veselu skaitli

    • mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar veselu skaitli:

  1. izdala skaitli, neņemot vērā komatu
  2. nosaka, kāda būs aptuvenā vērtība dalījumam, ja dalītu tikai veselo skaitli (skaitli pirms komata) 

    • risinām uzdevumus MG: 29., 31., 31. (110.)

4_10. (2.) stunda

(6.a - 05.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 04.12.)

SR: dala decimāldaļu ar 0,1 vai 0,01 utt.

    • mācāmies kā dalīt decimāldaļu: paplašinot vienu no skaitļiem tā, lai abos skaitļos ir vienāds ciparu skaits aiz komata; uzraksta skaitļus bez komata un izdala

    • risinām uzdevumus MG: 39., 40., 42. (112.)

4_9. (1.) stunda

(6.a - 01.12.; 6.b - 4.12., 6.c - 01.12.)

SR: dala decimāldaļu ar 10, 100, 1000 utt.

    • skolēni, izmantojot kalkulatoru veic aprēķinus MG 33. (111.) un formulē  likumu, kā dalīt decimāldaļas ar 10, 100 galvā (pārceļot komatu pa kreisi)
    • risinām uzdevumus MG: 34., 35. (111.)

4_8. (3.) stunda

(6.a - 30.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 30.11.)

SR: praktiska satura uzdevumu risināšana ar jēdzieniem cena, daudzums, samaksa

    • pārrunājam, kā aprēķināt, cik jāmaksā par pirkumu, ja zināma cena un nopirktais daudzums gan gabalprecēm, gan sveramām precēm
    • risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.


11.12. - 15.12. (6.b)

1. SR: dala decimāldaļu ar decimāldaļu

  •  risinām  MG: 36.(111.), 37., 38. (112.)

2. SR: izveido pārskatu par darbībām ar decimāldaļām

  • izveidojam tabulu ar piemēriem darbībām ar decimāldaļām, pārrunājam kopīgo un atšķirīgo
  • iepazīstas ar SR tabulu pārbaudes darbam: SR6_decimald_reizin_dalis_2023.pdf
  • skolēni grupās veido pārskatu (špikeri) bez piemēriem, ko izmantot pārbaudes darbā
  • mājās izveido  pārskatu savai lietošanai

3. SR: pārliecinoši risina piemērus un izteiksmes ar decimāldaļām

4. SR: risina teksta uzdevumus, kuros jāizpilda darbības ar decimāldaļām

5. SR: risina PD parauguzdevumus, izvērtējot gatavību PD

6. PD

4_7. (2.) stunda

(6.a - 29.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 29.11.)

SR: kāpina decimāldaļas

    • skolēni pilda uzdevumu no MG 3. (103.), formulē secinājumus
    • risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.

4_6. (1.) stunda

(6.a - 29.11.; 6.b - 30., 6.c - 29.11.)

SR: skaidro decimāldaļu reizināšanu

    • Atkārto decimāldaļu reizināšanu izpildot uzdevumus no MG 4., 5., 6., 7. (103.)
    • MPD decimāldaļu reizināšana


4_5. (5.) stunda

(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 24.11.)

SR: reizina decimāldaļu ar decimāldaļu rakstos

4_4. (4.) stunda

(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 23.11.)

SR: reizina decimāldaļu ar decimāldaļu galvā

    • iepazīstam decimāldaļu reizināšanu: pārveido decimāldaļas parastajās daļās, reizina, formulē soļus, kā reizināt decimāldaļas nepārveidojot parastajās daļās: MG 98. lpp.
    • Uzrakstām decimāldaļu reizināšanas soļus: DecD_reizin_galva.pptx
    • Pildām uzdevumus MG 8., 9., 10. (104.)

4_3. (3.) stunda

(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 23.11.)

SR: reizina decimāldaļu ar 10, 100, 1000

    • atkārtojam, kā reizina naturālu skaitli ar 10, 100, 1000... Pildām skolēnu nosauktus piemērus
    • mācāmies, kā reizināt decimāldaļu ar 10, 100, 1000; pierakstām rīcības soļus
    • Pildām skolēnu nosauktus piemērus
    • Pildām MG 11. (104.) - risinām atbilstoši apgūtajam paņēmienam



4_2. (2.) stunda

(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 22.11.)

SR: noapaļo decimāldaļu

4_1. (1.) stunda

(6.a - 21.11.; 6.b - 21., 6.c - 22.11.)

SR: lasa decimāldaļu, nosauc ciparu skaitu aiz komata, uzraksta decimāldaļu kā šķiru summu

    • atkārtojam, kā lasa decimāldaļas (ar komatu un ar šķirām): soma.lv 5. klasei 7., 8., 9. (191.)
    • uzraksta decimāldaļu kā šķiru summu: 11. (192.)
    • uzraksta parasto daļu decimāldaļas veidā, ja daļa jāpaplašina: 12. (192.)
    • atkārtojam, ko nozīmē decimāldaļu paplašināt un saīsināt


    20.11. - brīvdiena

3_6., 7. (4., 5.) stunda

(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)

SR: atrisina teksta uzdevumus ar parastajām daļām

    • Pārrunājam, kā aprēķina taisnstūra laukumu. Risinām atbilstošus uzdevumus
    • Risinām dažādus teksta uzdevumus, izvēloties atbilstošu paņēmienu (modeļa izveide, darbības ar paskaidrojumiem u.c.): 

3_5. (3.) stunda

(6.a - 15.11.;  6.c - 13.11.)

SR: risina situāciju uzdevumus ar daļu reizināšanu un dalīšanu

    • Skolēni risina situāciju uzdevumus, kuros jārēķina daļa no skaitļa

3_4. (2.) stunda

(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)

SR: aprēķina izteiksmes vērtību

    • PD rezultātus analizējam, izvērtējam
    • Skolēni risina izteiksmes ar vairākām darbībām: reizināšana, dalīšana, kāpināšana, saskaitīšana, atņemšana

3_3. (1.) stunda

(6.a - 14.11.;  6.c - 13.11.)

SR: saskaita un atņem daļas ar vienādiem un atšķirīgiem saucējiem

    • Skolēni patstāvīgi pilda piemērus - vērtējums procentos


6.b - pārbaudes darbs

3_1., 2. (4., 5.) stunda

(6.a - 10.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)

SR: saskaita un atņem daļas ar vienādiem un atšķirīgiem saucējiem

    • Skolēni iepazīstas ar atbalsta materiālu: darbību veikšanas blokshēmu un piemēriem
    • Kopā pildām piemērus
    • Skolēni pilda piemērus individuāli, ik pa laikam salīdzinām:  WorksheetWorks.com


    6.b nenotikušo stundu dēļ, PD 13.11.