Atbalsta materiāls: decimāldaļu reizināšana un dalīšana
Atbalsts_decimaldalu_reizin_dalis_2023.pdf
Uzdevumi treniņam: darbības ar decimāldaļām
Izteiksmes_decimaldalas.pdf
Teksta_uzd_decimald.pdf
DB_uzdevumi_decimaldalas.pdf
Decimaldalas_krasosanai_varde.pdf
Dec_dalu_reizin_dalis.pdf
Darbibas_decimaldalas_virknes_krustskaitli.pdf
decimaldalas_dalisana_sifrs.pdf
decimaldalas_desmiti_simti.pdf
Atbalsts_decimald_dalisana.pdf
Izteiksmes_decimaldalas_ar_kapinasanu.pdf
11.12. - 15.12. (6.a un 6. c)
1., 2. SR: izveido pārskatu par darbībām ar decimāldaļām
- izveidojam tabulu ar piemēriem darbībām ar decimāldaļām, pārrunājam kopīgo un atšķirīgo
- iepazīstas ar SR tabulu pārbaudes darbam SR6_decimald_reizin_dalis_2023.pdf
- skolēni veido pārskatu (špikeri) bez piemēriem, ko izmantot pārbaudes darbā
- grupās iepazīstas ar klases biedru izveidoto pārskatu, iesaka uzlabojumus
- mājās izveido uzlaboto pārskatu
3. SR: pārliecinoši risina piemērus un izteiksmes ar decimāldaļām
4. SR: risina teksta uzdevumus, kuros jāizpilda darbības ar decimāldaļām
5. SR: risina PD parauguzdevumus, izvērtējot gatavību PD
6. PD
4_13. (5.) stunda
(6.a - 07.12.; 6.b - 8.12., 6.c - 07.12.)
(6.a - 07.12.; 6.b - 8.12., 6.c - 07.12.)
SR: saskaita un atņem decimāldaļas (atkārtojums no 5. klases)
- atkārtojam kā saskaita un atņem decimāldaļas (komats zem komata)
- risinām uzdevumus no Menču grāmatas: 20.4., 205. (81.), 20.12., 20.13., 20.14. (82.)
- atkārtojam kā saskaita un atņem decimāldaļas (komats zem komata)
- risinām uzdevumus no Menču grāmatas: 20.4., 205. (81.), 20.12., 20.13., 20.14. (82.)
4_12. (4.) stunda
(6.a - 06.12.; 6.b - 7.12., 6.c - 06.12.)
(6.a - 06.12.; 6.b - 7.12., 6.c - 06.12.)
SR: dala decimāldaļu ar decimāldaļu
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu:
- paplašina vienu no skaitļiem tā, lai abos skaitļos ir vienāds ciparu skaits aiz komata; uzraksta skaitļus bez komata un izdala
- saskaita, cik soļos doto skaitli izdala, aiz tik cipariem liek komatu rezultātā
- risinām uzdevumus MG: 36.(111.), 37., 38. (1102.)
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar decimāldaļu:
- risinām uzdevumus MG: 36.(111.), 37., 38. (1102.)
4_11. (3.) stunda
(6.a - 06.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 06.12.)
(6.a - 06.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 06.12.)
SR: dala decimāldaļu ar veselu skaitli
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar veselu skaitli:
- izdala skaitli, neņemot vērā komatu
- nosaka, kāda būs aptuvenā vērtība dalījumam, ja dalītu tikai veselo skaitli (skaitli pirms komata)
- risinām uzdevumus MG: 29., 31., 31. (110.)
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu ar veselu skaitli:
- risinām uzdevumus MG: 29., 31., 31. (110.)
4_10. (2.) stunda
(6.a - 05.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 04.12.)
(6.a - 05.12.; 6.b - 5.12., 6.c - 04.12.)
SR: dala decimāldaļu ar 0,1 vai 0,01 utt.
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu: paplašinot vienu no skaitļiem tā, lai abos skaitļos ir vienāds ciparu skaits aiz komata; uzraksta skaitļus bez komata un izdala
- risinām uzdevumus MG: 39., 40., 42. (112.)
- mācāmies kā dalīt decimāldaļu: paplašinot vienu no skaitļiem tā, lai abos skaitļos ir vienāds ciparu skaits aiz komata; uzraksta skaitļus bez komata un izdala
- risinām uzdevumus MG: 39., 40., 42. (112.)
4_9. (1.) stunda
(6.a - 01.12.; 6.b - 4.12., 6.c - 01.12.)
(6.a - 01.12.; 6.b - 4.12., 6.c - 01.12.)
SR: dala decimāldaļu ar 10, 100, 1000 utt.
- skolēni, izmantojot kalkulatoru veic aprēķinus MG 33. (111.) un formulē likumu, kā dalīt decimāldaļas ar 10, 100 galvā (pārceļot komatu pa kreisi)
- risinām uzdevumus MG: 34., 35. (111.)
- skolēni, izmantojot kalkulatoru veic aprēķinus MG 33. (111.) un formulē likumu, kā dalīt decimāldaļas ar 10, 100 galvā (pārceļot komatu pa kreisi)
- risinām uzdevumus MG: 34., 35. (111.)
4_8. (3.) stunda
(6.a - 30.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 30.11.)
(6.a - 30.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 30.11.)
SR: praktiska satura uzdevumu risināšana ar jēdzieniem cena, daudzums, samaksa
- pārrunājam, kā aprēķināt, cik jāmaksā par pirkumu, ja zināma cena un nopirktais daudzums gan gabalprecēm, gan sveramām precēm
- risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.
- pārrunājam, kā aprēķināt, cik jāmaksā par pirkumu, ja zināma cena un nopirktais daudzums gan gabalprecēm, gan sveramām precēm
- risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.
11.12. - 15.12. (6.b)
1. SR: dala decimāldaļu ar decimāldaļu
- risinām
MG: 36.(111.), 37., 38. (112.)
2. SR: izveido pārskatu par darbībām ar decimāldaļām
- izveidojam tabulu ar piemēriem darbībām ar decimāldaļām, pārrunājam kopīgo un atšķirīgo
- iepazīstas ar SR tabulu pārbaudes darbam: SR6_decimald_reizin_dalis_2023.pdf
- skolēni grupās veido pārskatu (špikeri) bez piemēriem, ko izmantot pārbaudes darbā
- mājās izveido pārskatu savai lietošanai
3. SR: pārliecinoši risina piemērus un izteiksmes ar decimāldaļām
4. SR: risina teksta uzdevumus, kuros jāizpilda darbības ar decimāldaļām
5. SR: risina PD parauguzdevumus, izvērtējot gatavību PD
6. PD
4_7. (2.) stunda
(6.a - 29.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 29.11.)
(6.a - 29.11.; 6.b - 1.12., 6.c - 29.11.)
SR: kāpina decimāldaļas
- skolēni pilda uzdevumu no MG 3. (103.), formulē secinājumus
- risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.
- skolēni pilda uzdevumu no MG 3. (103.), formulē secinājumus
- risinām uzdevumus ar samaksas aprēķiniem no MG: 21. (106.), 22., 23., 19., 20.
4_6. (1.) stunda
(6.a - 29.11.; 6.b - 30., 6.c - 29.11.)
(6.a - 29.11.; 6.b - 30., 6.c - 29.11.)
SR: skaidro decimāldaļu reizināšanu
- Atkārto decimāldaļu reizināšanu izpildot uzdevumus no MG 4., 5., 6., 7. (103.)
- MPD decimāldaļu reizināšana
- Atkārto decimāldaļu reizināšanu izpildot uzdevumus no MG 4., 5., 6., 7. (103.)
- MPD decimāldaļu reizināšana
4_5. (5.) stunda
(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 24.11.)
(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 24.11.)
SR: reizina decimāldaļu ar decimāldaļu rakstos
- atkārtojam naturālu skaitļu reizināšanu rakstos
- pārrunājam, kā reizināt decimāldaļas rakstos, uzrakstām soļus
- Pildām uzdevumus DL: WorksheetWorks_MultiDigit_Decimal_Multiplication_1.pdf ; WorksheetWorks_MultiDigit_Decimal_Multiplication_2.pdf
- atkārtojam naturālu skaitļu reizināšanu rakstos
- pārrunājam, kā reizināt decimāldaļas rakstos, uzrakstām soļus
- Pildām uzdevumus DL: WorksheetWorks_MultiDigit_Decimal_Multiplication_1.pdf ; WorksheetWorks_MultiDigit_Decimal_Multiplication_2.pdf
Treniņam: Decimaldalu_reizin_tabula.pdf
4_4. (4.) stunda
(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 23.11.)
(6.a - 23.11.; 6.b - 24., 6.c - 23.11.)
SR: reizina decimāldaļu ar decimāldaļu galvā
- iepazīstam decimāldaļu reizināšanu: pārveido decimāldaļas parastajās daļās, reizina, formulē soļus, kā reizināt decimāldaļas nepārveidojot parastajās daļās: MG 98. lpp.
- Uzrakstām decimāldaļu reizināšanas soļus: DecD_reizin_galva.pptx
- Pildām uzdevumus MG 8., 9., 10. (104.)
- iepazīstam decimāldaļu reizināšanu: pārveido decimāldaļas parastajās daļās, reizina, formulē soļus, kā reizināt decimāldaļas nepārveidojot parastajās daļās: MG 98. lpp.
- Uzrakstām decimāldaļu reizināšanas soļus: DecD_reizin_galva.pptx
- Pildām uzdevumus MG 8., 9., 10. (104.)
4_3. (3.) stunda
(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 23.11.)
(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 23.11.)
SR: reizina decimāldaļu ar 10, 100, 1000
- atkārtojam, kā reizina naturālu skaitli ar 10, 100, 1000... Pildām skolēnu nosauktus piemērus
- mācāmies, kā reizināt decimāldaļu ar 10, 100, 1000; pierakstām rīcības soļus
- Pildām skolēnu nosauktus piemērus
- Pildām MG 11. (104.) - risinām atbilstoši apgūtajam paņēmienam
- atkārtojam, kā reizina naturālu skaitli ar 10, 100, 1000... Pildām skolēnu nosauktus piemērus
- mācāmies, kā reizināt decimāldaļu ar 10, 100, 1000; pierakstām rīcības soļus
- Pildām skolēnu nosauktus piemērus
- Pildām MG 11. (104.) - risinām atbilstoši apgūtajam paņēmienam
4_2. (2.) stunda
(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 22.11.)
(6.a - 22.11.; 6.b - 23., 6.c - 22.11.)
SR: noapaļo decimāldaļu
- atkārtojam, kā noapaļo veselus skaitļus: soma.lv 5.klasei 24.lpp.: Atbalsts_nat_sk_noapalosana.pdf
- Izpildām uzdevumu DL: Noapalosana.pdf
- mācāmies noapaļot decimāldaļas - pierakstām soļus
- pilda uzdevumu DL: Skaitlu_noapalosana.pdf
- atkārtojam, kā noapaļo veselus skaitļus: soma.lv 5.klasei 24.lpp.: Atbalsts_nat_sk_noapalosana.pdf
- Izpildām uzdevumu DL: Noapalosana.pdf
- mācāmies noapaļot decimāldaļas - pierakstām soļus
- pilda uzdevumu DL: Skaitlu_noapalosana.pdf
4_1. (1.) stunda
(6.a - 21.11.; 6.b - 21., 6.c - 22.11.)
(6.a - 21.11.; 6.b - 21., 6.c - 22.11.)
SR: lasa decimāldaļu, nosauc ciparu skaitu aiz komata, uzraksta decimāldaļu kā šķiru summu
- atkārtojam, kā lasa decimāldaļas (ar komatu un ar šķirām): soma.lv 5. klasei 7., 8., 9. (191.)
- uzraksta decimāldaļu kā šķiru summu: 11. (192.)
- uzraksta parasto daļu decimāldaļas veidā, ja daļa jāpaplašina: 12. (192.)
- atkārtojam, ko nozīmē decimāldaļu paplašināt un saīsināt
- atkārtojam, kā lasa decimāldaļas (ar komatu un ar šķirām): soma.lv 5. klasei 7., 8., 9. (191.)
- uzraksta decimāldaļu kā šķiru summu: 11. (192.)
- uzraksta parasto daļu decimāldaļas veidā, ja daļa jāpaplašina: 12. (192.)
- atkārtojam, ko nozīmē decimāldaļu paplašināt un saīsināt
20.11. - brīvdiena
3_6., 7. (4., 5.) stunda
(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
SR: atrisina teksta uzdevumus ar parastajām daļām
3_5. (3.) stunda
(6.a - 15.11.; 6.c - 13.11.)
(6.a - 15.11.; 6.c - 13.11.)
SR: risina situāciju uzdevumus ar daļu reizināšanu un dalīšanu
- Skolēni risina situāciju uzdevumus, kuros jārēķina daļa no skaitļa
- Skolēni risina situāciju uzdevumus, kuros jārēķina daļa no skaitļa
3_4. (2.) stunda
(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
(6.a - 15.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
SR: aprēķina izteiksmes vērtību
- PD rezultātus analizējam, izvērtējam
- Skolēni risina izteiksmes ar vairākām darbībām: reizināšana, dalīšana, kāpināšana, saskaitīšana, atņemšana
- PD rezultātus analizējam, izvērtējam
- Skolēni risina izteiksmes ar vairākām darbībām: reizināšana, dalīšana, kāpināšana, saskaitīšana, atņemšana
3_3. (1.) stunda
(6.a - 14.11.; 6.c - 13.11.)
(6.a - 14.11.; 6.c - 13.11.)
SR: saskaita un atņem daļas ar vienādiem un atšķirīgiem saucējiem
- Skolēni patstāvīgi pilda piemērus - vērtējums procentos
- Skolēni patstāvīgi pilda piemērus - vērtējums procentos
6.b - pārbaudes darbs
3_1., 2. (4., 5.) stunda
(6.a - 10.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
(6.a - 10.11.; 6.b - 14., 16.11.; 6.c - 09., 10.11.)
SR: saskaita un atņem daļas ar vienādiem un atšķirīgiem saucējiem
- Skolēni iepazīstas ar atbalsta materiālu: darbību veikšanas blokshēmu un piemēriem
- Kopā pildām piemērus
- Skolēni pilda piemērus individuāli, ik pa laikam salīdzinām:
WorksheetWorks.com
- Skolēni iepazīstas ar atbalsta materiālu: darbību veikšanas blokshēmu un piemēriem
- Kopā pildām piemērus
- Skolēni pilda piemērus individuāli, ik pa laikam salīdzinām:
WorksheetWorks.com
6.b nenotikušo stundu dēļ, PD 13.11.