Ģeometrijas pamatjēdzieni (11.10. - 1.11.)

Ievadstundas (11.10.)

SR. Iepazīstas ar tēmā apgūstamajām prasmēm. Veido konspektu par ģeometrijas pamatjēdzieniem. Izveido sarakstus: ko es jau mācēju; ko es iemācījos

1. Iepazīstamies ar tēmā apgūstamajiem jēdzieniem un prasmēm. Mācību grāmata 46.- 48.lpp.

2. Iepazīstamies ar tēmā apgūstāmajiem jēdzieniem, simboliem, pieraksta un attēlošanas veidiem. Mācību grāmata 51. lpp.

3. Skolēni pilda darba lapu no soma.lv 



3. 

1., 2. stunda (14.10.)

SR. Nosaka un pieraksta taisnes un punkta savstarpējo novietojumu, 

divu taišņu savstarpējo novietojumu

1. Izvērtējam PD rezultātus

2. Pārrunājam jau zināmo par punkta un taisnes savstarpējo novietojumu

3. Veidojam dažādus zīmējumus ar 2 taisnēm, raksturojam to savstarpējo novietojumu

4. Pildām uzdevumus no MG 52. - 57. lpp. 

5. Skolēni pilda uzdevumus no soma.lv viedgrāmatas

3. stunda (17.10.)

SR. Pieraksta punktu piederību taisnei, staram, nogrieznim

Pildām uzdevumus no MG  56. lpp.

4. stunda (18.10.)

SR. Uzzīmē un pieraksta staru un nogriezni. Nosaka punkta piederību staram, nogrieznim. Nosaka, cik daļās plakni sadala dotais taišņu skaits.

1. Veidojam dažādus zīmējumus ar staru, nogriezni un punktu, raksturojot punktu piederību

2. Pildām uzdevumus no MG 60. - 62. lpp.

 5. stunda (18.10.)

SR. Veido aprakstam atbilstošus zīmējumus

Skolēni pilda darba lapas no soma.lv

DL_soma_1.pdf
DL_soma_2.pdf

6. stunda (no 28.10., 1.)

SR. Labo kļūdas formatīvās vērtēšanas darbā

1. Papildina teikumus, veidojot definīcijas un apgalvojumus

2. Veido aprakstam atbilstošus zīmējumus


7. stunda (2.)

SR. Apzīmē un pieraksta dotos leņķus dažādos veidos. Parāda zīmējumā un pieraksta vienādus leņķus

 1. Skolēni izveido konspektu MG 91.lpp - 92. lpp.

2. Skolēni pilda uzdevumus no MG 92.lpp - 93. lpp.


7. a - 7. un 8. stunda apvienota

8. stunda ( 3.)

SR. Definē leņķu veidus. 

1. Skolēni uzzīmē visus leņķu veidus. Kopīgi formulējam leņķu veidam atbilstošās definīcijas (MG 94., 95.)



9. stunda ( 4.)

SR. Iepazīstas ar leņķu lieluma īpašībām. Aprēķina leņķa lielumu

1. Apskatam un pierakstam leņķu lieluma īpašības (MG 97.lpp.)

2. Risinām uzdevumus, aprēķinot leņķa lielumus, veicot atbilstošu pierakstu (MG 98. - 99.lpp.)

10. stunda ( 1.)

SR. Aprēķina leņķa lielumus, pielietojot zināšanas par leņķa bisektrisi

1. Atkārto, kā zīmē noteikta lieluma leņķi 

2. Apgūstam leņķa bisektrises definīciju un tās īpašību (MG 101.lpp.)

3. Risina uzdevumus,  izmantojot zināšanas par leņķa bisektrisi: 2.204., 2.205., 2.206., 2.211., 2.212. (102.lpp.)

Skolēni veic pašizvērtējumu: Stundas_darba_pasizvertejums.docx

11. stunda ( 2.)

SR. Aprēķina leņķa lielumus, pielietojot zināšanas par leņķa veidiem, leņķa bisektrisi un leņķa daļu summu

1. Pārliecināmies, ka mākam nosaukt leņķa veidus, to lielumu; definēt leņķa bisektrisi

2. Skolēni pilda DL, kurā jāizmanto zināšanas par leņķa daļu summu un daļu lieluma aprēķināšanu:

DL_lenku_aprekin.pdf


12. stunda ( 3.)

SR. Atpazīst blakusleņķus, zina blakusleņķu īpašību, aprēķina leņķa lielumus, pielietojot zināšanas par blakusleņķiem

1. Apgūstam blakusleņķu definīciju un to īpašību (MG 112.)

2. Risina uzdevumus,  izmantojot zināšanas par blakusleņķiem: 2.239.,  2.241., 2.244.

soma.lv 53.lpp.: 40., 41., 45., 49.

13., 14. stunda (4.,5.)

SR. Atpazīst krustleņķus, zina krustleņķu īpašību, aprēķina leņķa lielumus, pielietojot zināšanas par krustleņķiem

1. Apgūstam krustleņķu definīciju un to īpašību (MG 115.)

2. Risina uzdevumus,  izmantojot zināšanas par krustleņķiem MG 117.lpp.: 2.253., 2.254., 2.255., 2.257., 2.258., 2.259., 2.60.


15. stunda (1. no 11.11.)

SR. Apkopo apgūto tēmā

 Atkārtojam apgūto atbilstoši SR tabulām

16. stunda (2. )

SR. Aprēķina nezināmos leņķus

Risina piemērus DL: DL_blakusl_krustl.pdf

17. stunda (3.)

SR. Pārliecinās par prasmēm aprēķina nezināmos leņķus

Skolēni pilda darbu soma.lv viedgrāmatā: blakusleņķi un krustleņķi


18., 19. stunda (4., 5.)

SR. Atpazīst, pieraksta, apzīmē vienādus nogriežņus. Aprēķina nogriežņa garumu, kā tā daļu summu.

1. Skolēni veido konspektu par nogriežņiem, izmantojot uzdevumi.lv

2. Skolēni veic formatīvās vērtēšanas darbu: ģeometrijas pamatelementi (teorija), leņķu atpazīšana un leņķa lieluma aprēķināšana


20. stunda (1. no 19.11.)

SR. Atliek nogriežņa viduspunktu. Aprēķina nogriežņu garumu, izmantojot zināšanas par nogriežņa viduspunktu.


MG 73.lpp. 2.87., 2.88., 2.89.

uzdevumi no uzdevumu krājuma 17., 18.lpp.



21. stunda (2. )

SR. Aprēķina nogriežņu garumus, uzrakstot nogriežņu summu vai starpību

DL_nogriezni.pdf

22. stunda (3. )

SR. Zīmē figūru, kas vienāda ar doto

Uzdevumi no uzdevumu lapas

23. stunda (4. )

Pārbaudes darbs

24. stunda (5. )

SR. Aprēķina nogriežņu un leņķu lielumus, ja zināma lielumu attiecība