Kopas un notikumu varbūtība (09.09. - 08.10.)

1., 2. stunda

SR. Iepazīstas ar tēmā apgūstamajām prasmēm. Nosauc kopas un tās elementus. Nosaka, vai kopa ir galīga vai bezgalīga. Attēlo kopu ar figūras zīmējumu. Pieraksta kopas elementus. Izmanto simbolus pieder, nepieder, tukša kopa.

1. Iepazīstamies ar tēmā apgūstamajiem jēdzieniem un prasmēm. Mācību grāmata 4., 5.lpp.

2. Iepazīstamies ar tēmā apgūstāmajiem jēdzieniem, simboliem, pieraksta un attēlošanas veidiem. Mācību grāmata 6., 7. lpp.

3. Pildām uzdevumus. Mācību grāmata 7., 8. lpp.

3. stunda

SR. Nosauc kopas apakškopas. Apzīmē un pieraksta visas kopas apakškopas. Pieraksta divu kopu kopējo elementu apakškopu.

1. Pārbaudām, cik labi apguvām jaunos jēdzienus iepriekšējās stundās: MG 1.16. (8.)

2. Iepazīstamies ar tēmā apgūstāmajiem jēdzieniem, simboliem, pieraksta un attēlošanas veidiem. Mācību grāmata 9. lpp.

3. Pildām uzdevumus. Mācību grāmata 10. lpp.

4., 5. stunda

SR. Nosauc divu kopu šķēlumu un apvienojumu. Izmanto kopu šķēluma un apvienojuma simbolus.

1. Iepazīstamies ar tēmā apgūstāmajiem jēdzieniem, simboliem, pieraksta un attēlošanas veidiem. Mācību grāmata 11. lpp.

2. Pildām uzdevumus. Mācību grāmata 13., 14. lpp.

3. Pārbaudām iegūtās prasmes. Tests mācību grāmatā 14.lpp.

6. stunda

SR.  Risina situāciju uzdevumus, izmantojot Venna diagrammu

1. Atkārtojam tēmā apgūtos terminus un to apzīmējumus: kopa, apakškopa, kopas elementi, galīga kopa, bezgalīga kopa, elementa piederība kopai, tukša kopa, kopu šķēlums, kopu apvienojums, Venna diagramma.

2. Risinām uzdevumus. Mācību grāmata 12. - 14.lpp.

3. Izpilda testu. MG 14. lpp

7. stunda

SR.  Strukturē spēlē iegūto informāciju

1. Spēlējam Soma.lv 7.klases matemātikas grāmatā 107.lpp. piedāvāto spēli.

SPĒLE „PUPA KĀPA DEBESĪS”
DARBS GRUPĀ. Sadalieties grupās pa 4 cilvēkiem.
Katrs spēlētājs
• izlozē vienu no starta lauciņiem un novieto uz tā spēles figūru (skat. att.);
• met divus metamos kauliņus un saskaita iegūtos punktus.
• Spēles kauliņu vienu lauciņu augšup pārvieto spēlētājs, ja uzmesto skaitļu summa
sakrīt ar kādu no skaitļiem uz šī spēlētāja izvēlētā starta lauciņa. Pretējā gadījumā
spēlētājs šo gājienu izlaiž.
• Uzvar tas spēlētājs, kurš pirmais sasniedz „Finišu”.

Jāizpēta, vai kāds no strata lauciņiem ir izdevīgāks par citiem starta lauciņiem. Jāpamato savas domas.

Lai ērtāk būtu izpētīt, kā veidojas uzmesto punktu summa, var veidot pārskatāmas tabulas vai cita veida zīmējumus.


2. Pārrunājam secinājumus un kā tos iegūt.

maconis.lv, vecā mācību grāmata 165. lpp.


8. stunda

SR.  Iepazīstas ar informācijas strukturēšanas paņēmieniem: tabula, grafs, secīgs pieraksts. Veido pilno pārlasi, izmantojot tabulu informācijas strukturēšanai

1. Veidojam konspektu par pilno pārlasi un paņēmieniem, izmantojot soma.lv MG 108.lpp. un MG 16. lpp., 17. lpp.

2. Risinām uzdevumus MG 19. lpp.

2 stundas - mācību ekskursija

9., 10. stunda (23., 24.09.)

SR.  Veido pilno pārlasi, izmantojot apgūtos informācijas strukturēšanas paņēmienus

1. Formatīvās vērtēšanas darbs par kopām un Venna diagrammas izmantošanu

2. Atkārtojam strukturēšanas paņēmienus un risinām uzdevumus MG 19. - 22. lpp.

11. stunda

SR.  Iepazīstas ar iespēju skaita aprēķināšanas paņēmienu: saskaitīšanas likumu

1. Formatīvās vērtēšanas darbs, veidojot pilno pārlasi

1. Izveidojam konspektu par Saskaitīšanas likuma izmantošanu

2. Risinām uzdevumus MG 27.

12., 13. stunda

SR.  Iepazīstas ar iespēju skaita aprēķināšanas paņēmienu: reizināšanas likumu

1. Izveidojam konspektu par Reizināšanas likuma izmantošanu

2. Risinām uzdevumus MG 28. lpp.

14. stunda (1.)

SR.  Nosaka,  vai atbilstoši uzdevuma nosacījumiem elementu secībai ir vai nav nozīme. Nosaka, cik veidos var izveidot elementu kopu, ja elementu secībai ir (nav) nozīme.


1. Pārrunājam, kādos gadījumos nosakot, cik veidos var izveidot kopas,  elementu secībai ir nozīme un kādos nav.  

2. Risinām uzdevumus 1.100., 1.103., 1.106., 1.107., 1.108. (MG 30.-31. lpp.)

15. stunda (2.)

SR.  Nosaka labvēlīgo iznākumu skaitu, aprēķina notikumu varbūtību


1. Iepazīstamies ar jēdzieniem: iespējamo notikumu skaits, labvēlīgs notikums.

2. Mācāmies aprēķināt notikumu varbūtību 

2. Risinām uzdevumus 1.120., 1.121., 1.123., 1.124. (MG 36.-39. lpp.)

16. stunda (3.)

SR.  Noskaidro, kuri no tēmas sasniedzamajiem rezultātiem nav pietiekami apgūti


1. Aplūko atgādni par tēmā apgūto MG 40.lpp 

2. Pārskata pierakstos ierakstītos SR un novērtē, kas vēl jāiemācās.

3. Atkārtojam, kādus skaitļus sauc par cipariem, naturāliem skaitļiem, pāra vai nepāra skaitļiem, pirmskaitļiem un saliktiem skaitļiem

4. Pilda DL ar atkārtojuma uzdevumiem, gūstot priekšstatu par pārbaudes darba struktūru un uzdevuma veidiem. Pabeidz mājās. Paveikto un secinājumus piefiksē pārskata lapā.

PD_varbut_paraugs.pdf

17., 18. stunda (4., 5.)

SR.  Pilnveido tēmā apgūtās prasmes


1. Skolēni pilda pārskata uzdevumus MG 41. - 43. lpp., salīdzina ar atbildēm, fiksē paveikto pārskata lapā.

2. Skolēni pilda paškontroles uzdevumus MG 44. - 45. lpp., salīdzina ar atbildēm, fiksē paveikto pārskata lapā.

3. Skolēni izpilda testu, rezultātu fiksē pārskata lapā.

4. Skolēni pierakstos izceļ tos SR, kuros jāuzlabo zināšanas un prasmes.

MD. Soma.lv viedgrāmatas uzdevumi.