Izteiksmju sadalīšana reizinātājos

Pārbaudes darbs ieplānots 3.12.

3.1. (4.)

SR. Kāpina skaitļus un monomus kvadrātā, reizina polinomus (atkārtojums) 


1. Iepazīstamies ar jaunās mācību grāmatas saturu, iekārtojumu

2. Atkārtojam, kā kāpina skaitļus kvadrātā un kā kāpina monomus kvadrātā, kā reizina polinomus

3. Risinām vingrinājumus no MG 13 lpp. 

3.2. (5.)

SR. lieto summas kvadrāta formulu

1. Veicam izpēti, kā nonākt līdz summas kvadrāta formulai (MG 14. lpp.)

2. Izpētām piemēru risināšanas paraugu, risinām dotos MG vingrinājumus

3.3. (1.)

SR. Izmanto summas kvadrāta formulu

1. Analizējam kļūdas pārbaudes darbā.

2. atkārtojam iepriekšējā stundā apgūto. Skolēni pilda uzdevumus MG 18.lpp.


3.4. (2.)

SR. Sadala reizinātājos polinomu, izmantojot summas kvadrāta formulu

Mācāmies izmantot sadalīt polinomu reizinātājos, izmantojot formulu

Standartuzdevumu krājuma piemēri, MG 17.lpp 4.vingrinājums; 6. uzdevums.

3.5. (3.)

SR. Lieto starpības kvadrāta formulu

1. Formatīvās vērtēšanas darbs: 4 piemēri

2. mācāmies izmantot starpības kvadrāta formulu

3. Izpētām ar ko atšķiras summas kāpināšana kvadrātā no starpības kāpināšanas kvadrātā

Skolēni izpēta MG 20.lpp. 5. uzdevuma paraugu.

Kopā pildām 5.vingrinājumu (20.), 5.


3.6., 3.7. (4.,5.)

SR. Pielieto starpības kvadrāta formulu

1. Skolēni pa pāriem pārliecinās, ka māk mutiski pateikt summas kvadrāta formulu

2. Skolēni analizē piemērus, norādot uz kļūdām

3. Atkārtojam starpības kvadrāta formulu, pasakot kā iegūst izvērsto formu

4. Kopā izpildām uzdevumus MG (21.) 6., 7., atkārtojot parasto daļu un kvadrātsaknes kāpināšanu

5. Skolēni pilda uzdevumus MG 22.lpp., salīdzina atbildes ar atbilžu lapu.


18.11. brīvdiena (izkrīt 2 stundas)

3.8., 3.9. (1., 2. no 19.11.)

SR. Lieto starpības kvadrāta formulu, sadalot polinomu reizinātājos

1. Skolēni parāda, cik labi iemācījušies mutiski pateikt ar ko vienāds summas un starpības kvadrāts 

2. Mācāmies uzrakstīt trinomu kā starpības kvadrātu.

3. Treniņuzdevumi

3.10. (3.)

SR. Vienkāršo izteiksmes ar binoma kvadrātu

1. Skolēni pilda uzdevumi.lv darbu

2. Treniņuzdevumi MG 

3.11., 3.12. (1., 2. no 25.11.)

SR. Iegūst kvadrātu starpības formulu, sareizina binomus lietojot formulu

1. Veicam izpētes darbu starpības kvadrāta formulas iegūšanai. MG 

2. Mācāmies sareizināt binomus, lietojot formulu. MG 11., 12., 13.vingrinājums

3. Treniņuzdevumi MG 30., 31.lpp.

3.13. (3. )

SR. Sadala polinomu reizinātājos, lietojot kvadrātu starpības formulu

1. Izpētām iespējas. MG 65.lpp.

2. Mācāmies veikt pārveidojumus: MG 66. lpp. 37., 38., 39. vingrinājums

3. Treniņuzdevumi MG 68.lpp.


3.14. (4. )

SR. Aprēķina skaitliskas un algebriskas izteiksmes vērtību, izmantojot saīsinātās reizināšanas formulas

1. Izpētām iespējas skaitliskās izteiksmēs izmantot saīsinātās reizināšanas formulas: MG 32., 33., 24. lpp.

2. Mācāmies aprēķināt izteiksmes vērtību. MG. 32.lpp. 15., 16., 17. vingrinājums

3. Treniņuzdevumi MG 35.lpp. 

3.15., 3.16. (1., 2. - 5.12.)

SR. Sadala polinomu reizinātājos, iznesot kopīgo reizinātāju (monomu) ārpus iekavām.

1. Izpētām iespējas iznest kopīgo reizinātāju ārpus iekavām. MG 44.lpp.

2. Mācāmies veikt pārveidojumus: MG 45. lpp. 25., 26. vingrinājums

3. Treniņuzdevumi MG 47., 48.lpp.; 52.lpp.

 3.17. (1.- 9.12.)

SR. Sadala polinomu reizinātājos, iznesot kopīgo reizinātāju (polinomu) ārpus iekavām

1. Izpētām iespējas un piemērus un risinām vingrinājumus MG 55., 56.lpp.

2. Pilda uzdevumus MG 2., 4., 6., 7., 8. (57.)

3.18. (2.)

SR. Vienkāršo izteiksmi, izvēloties atbilstošo formulu un paņēmienu

 Treniņuzdevumi atbilstoši SR tabulām no MG 108.- 110.lpp.

3.19. (3. )

SR. Pārliecinās par gatavību pārbaudes darbam

1. Skolēni pārskata SR tabulas: SR9_sadal_reizin.docx

2. Skolēni pilda DL uzdevumus

3.20. (4.  - 12.12.)

Pārbaudes darbs