Ievadstundas
SR. Veido pārskatu par četrstūru veidiem, izveidojot algoritmu četrstūru atpazīšanai
1., 2. stunda (14.10.)
SR. Formulē trapeces definīciju, īpašības
1. Izvērtējam PD rezultātus.
2. Skolēni formulē trapeces definīciju, atpazīstot trapeci kā vienu no četrstūra veidiem
3. Skolēni formulē trapeces īpašības, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas
4. Atkārtojam krustleņķu, blakusleņķu, šķērsleņķu, vienpusleņķu un kāpšļu leņķu īpašības.
5. Pildām uzdevumus no soma.lv 210.lpp.
6. Pildām uzdevumus no maconis 161., 162. lpp.
Uzdevumu krājums matemātikā 8. klasei (zvaigzne.lv)
3. stunda (15.10.)
SR. Atpazīst trapeces veidu, nosauc trapeces elementus, aprēķina trapeces perimetru un nezināmos elementus
1. Atkārtojam par trapeci apgūto
2. Risinām uzdevumus no DL (7.2., 7.3., 7.1., 7.9., 7.11.) vai
4. stunda (15.10.)
SR. Aprēķina trijstūra un trapeces viduslīnijas garumu
1. Iepazīstas ar trijstūra viduslīnijas definīciju un tās garuma aprēķināšanu
2. Iepazīstas ar trapeces viduslīnijas definīciju un tās garuma aprēķināšanu
5. stunda (18.10.)
SR. Apliecina prasmes risināt lineāras nevienādības un lineārus vienādojumus
Skolēni pilda DD gatavība eksāmenam: lineāras nevienādības un vienādojumi
6., 7. stunda (1., 2.)
SR. Aprēķina nezināmos elementus, izmantojot trapeces īpašības
Skolēni patstāvīgi pilda soma.lv DL uzdevumus, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas par trapeci: Soma
8. stunda (3.)
SR. Aprēķina trapeces laukumu
1. Skolēni iepazīstas ar tēmas sasniedzamajiem rezultātiem
2. Skolēni zīmē dažāda veida trapeces un iezīmē tajā augstumus
3. Skolēni iepazīstas ar trapeces laukuma aprēķināšanas formulu
4. Aprēķina trapeces laukumu maconis.lv 173., 174.lpp.
Trapeces_laukums_maconis_173lpp-1.pdf
Trapeces_laukums_maconis_174lpp.pdf
9. stunda (4.)
SR. Aprēķina nezināmos elementus taisnleņķa trapecē
1. Atkārtojam vienādsānu trapeces un taisnleņķa trapeces īpašības, veidojot atbilstošus zīmējumus un matemātisko pierakstu
2. Aprēķina nezināmos elementus un laukumu
soma.lv 70., 76., 79. (229.)
soma.lv 69., 72., 78.
Soma
10. stunda (1.)
SR. Aprēķina vienādsānu trapeces nezināmos elementus
1. Skolēni izveido zīmējumus:
a) Uzzīmē vienādsānu trapeci, kuras augstums un īsākais pamats ir vienāda garuma.
b) Uzzīmē taisnleņķa trapeci, kuras īsākā
diagonāle ir perpendikulāra sānu malai.
c) Uzzīmē vienādsānu trapeci, apzīmē to un pieraksti visus vienādo leņķu pārus.
2. Skolēni aprēķina trapeces nezināmos elementus:
3. Skolēni aprēķina trapeces nezināmos elementus, sastādot vienādojumu:
a) Trapeces viduslīnijas garums ir 18 cm, bet viens no trapeces pamatiem ir 5 reizes īsāks nekā otrs. Aprēķini garākā pamata garumu.
b)Vienādsānu
trapeces perimetrs ir 88 cm un tās malu garumi attiecas kā 1 : 4 : 1 : 5.
Aprēķini trapeces garākā pamata garumu.
11. stunda (2.)
SR. Pārliecinās par gatavību pārbaudes darbam
1. Skolēni pilda darbu uzdevumi.lv
2. Skolēni pārskata SR tabulu un veic piezīmes, kas vēl jāiemācās